03 december 2007

Projekt färgglatt retro, delprojekt stjärnbody och brunskadad



Jag är brunskadad, det är bara att konstatera:)
Jag gick igenom allt det jag sytt för att spara för framtiden, och kom fram till att det dels fanns ett glapp på storlek 62, men även ett glapp i nästan alla andra färger än brunt typ, trots att jag tycker både rött, orange, grönt och turkost är jättefint. Sen så gillar jag ju färgglada kläder på barn, och retro förståss. Och brunt är förvisso retro, men inte vidare färgglatt. Så nu pågår projekt färglatt retro. Stjärnbodyn är en del i det hela.
Orange botten och röda stjärnor med röda velourmuddisar till. När jag sitter och klipper ut delarna så far tanken genom mitt huvud, *det skulle va rätt snyggt med bruna stjärnor och bruna kantband och så bruna velourisar istället* hm, nu måste jag göra en omgång till. Fast det kanske får bli i en annan storlek så det inte blir kaka på kaka. Dock fasar jag för då jag måste fixera trycken, lär väl ta 30-40 min eller så. Får väl lyssna på en ljudbok eller nåt:)

3 kommentarer:

Botilda sa...

Oj, vilket fint tyg! Det vill jag ha :-) Det är roligt med färger på kläderna och kombinationen rött-orange är himla snygg (sade hon som igår köpte två par röd-orange strumpbyxor till dottern). Du har alltså tryckt det själv?

Liza sa...

Botilda
tack, ja jag har tryckt det själv

Thea sa...

Jättehäftigt, Liza! Så otroligt fint med eget tryck. Kan man få en närbild, tro?