18 december 2007

Stress, stress, stress!

En kollega på jobbet ville ha lite kläder till sitt barnbarn till julklapp. Slängde iväg beställningen till e-slöjd redan på måndag em med en notering att dom gärna fick skicka det lite fort. Torsdag kom tygerna med posten, men med fel tyg:o Mejlade genast tillbaka att det var fel och att jag behövde det andra så fort som möjligt. Igår väntade jag på posten, som dök upp 3 timmar senare än normalt. Hemlispaketet var med, men inga e-slöjdtyger. Och hon skulle ha grejerna idag. Turligt nog slutade jag kl 12 idag så jag hade några timmar på mig, men tanken nötte att posten skulle va lika sen idag som igår. 12.40 dök posten upp. Jag slet upp paketet och snörde in det på snabbprogram i maskinen. Under tiden maskinen snurrade gjorde jag i ordning tryckgrejer och mönster. Sen gick torkskåpet och symaskinerna varma. Men jag hann. 20 minuter innan hon skulle iväg kom jag inrusande på jobbet med kläderna instoppade i en fin julkartong! Tjohej, tur man sytt några bodys i sina dar;)
Tyg: E-slöjd till body och kantband, samt muddar på byxor. Velour från sundbybergs textilcentrum.
Mönster: Till byxorna är det ett hemmaknåpat. Bodyn kommer från ottobre nr 5/06
För den som inte ser, så står det Helly på bodyn.

1 kommentar:

Kaja sa...

Då gick det undan! Själv vågar jag nästan inte sy när jag är stressad längre, för så fort jag gör det så brukar det sluta med mycket sprättande...

Kanonfint detdär gul-orange tyget!