03 april 2008

T-tröja med ödleapplikation

Nu så börjar det ju snaaart vara vår häruppe, med lite fantasi iaf;) Efter våren kommer sommaren och då behövs sommarkläder:) Så därför självutnämner jag mig till att sy lite fina sommarkläder till Hampus och Josefin. Det är så bra med Linda, för vi gillar samma saker, så till hennes barn kan jag sy efter eget huvud och alldeles för det mesta så gillar både hon och barnen det.
Det ska bli lite olika plagg till båda sötisarna och först ut är en t-shirt med ödleapplikation till Hampus. Jag har inspirerats av Tyras föräldrar angående applikationen, dock blev fastsättningen på mitt eget lilla sätt. De fina sömmarna har jag inspirerats av Ester och Konrad, och det blev ju kanonfint. Sydde alltså overlocksömmen på rätan, och sen stickade jag ner den med en raksöm, vanlig i raglanskärningen och förstärkt i halsen. Ska definitivt göra det på fler tröjor. Dock var det lite jobb, att först spola upp den gröna fina tråden på inte mindre än 3 undertrådsspolar. Sen tänka, så overlocksömmen hamnade åt rätt håll, och sen flytta tråden till vanliga maskinen, sy ner sömmen med raksöm och sen tillbaka till overlocken för att sy halsen. Får se hur jag gör med halsen på nästa tröja, om den blir som vanlig eller med utvändig overlock.

Nu lite bilder:)

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Fräck, fräck, fräck!!!!! Och ödlan kommer nog bli en följetång, för den är bara så snygg!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Det där blev ju coolare än coolast...kul ide´ /Karolina

lisa sa...

oj vilken rolig idé!! väldigt fint.