02 juli 2008

Spiderman på solhatt

G hade tappat bort sin älskade solhatt och hans mor N, tillika väninna till mig undrade om jag kunde sy en. Spiderman var favoriten och enda spidermantyget jag hittade här var 5-meterspackar på jysk:o och så mycket behövdes ju inte till en enda liten solhatt!
Tyras föräldrar räddade solhatten och skickade en bit spidermantyg till mig, och Indra skickade ett mönster från Allt om handarbete som fick förstoras något. Tackar så mycket till er båda.

Tyg: Tyras föräldrar

Mönster: Allt om handarbete via Indra

Upp: Att den blev så bra, lyckades dessutom få ut flera någorlunda hela spidermans runtom på hatten. Att jag fick veta sen att att G hade haft på sig hatten resten av dagen:) Det räknar jag som nöjd kund:)

Ner: Hm, möjligtvis att den blev något stor, men å andra sidan kommer han ju kunna ha den nästa sommar oxå då.

Summa summarum: Tja, vad ska man säga! Bingo!:)



Inga kommentarer: