16 november 2009

K:s byxor

Fick en ny beställning från en gammal kund. Den här gången ville hon ha byxor till både dottern och sonen. Först ut är brallorna till grabben. Hon ville ha fickor på för att liva upp dom lite, och jag ville gärna slippa sy byxorna med sidosöm, så jag funderade ett tag på hur jag skulle få till det och lyckades till slut komma på ett bra sätt.





Till dom lila hade jag nästan beslutsångest vilken färg på mudden jag skulle ta medan till dom blå hade jag inga ideer alls från början utom brun som kändes lite tråkig. Men så kom jag på att gekko för ett tag sen bloggade om just den blåa velouren, och den hade fått turkosa muddar. Perfekt, supersnyggt, turkost fick det bli!

Material: Lila och royalblå velour från tygpyssling. Turkos och svart mudd från ohlssons. Pirattyg från mjuka tyger och egentryckta traktorer på turkos interlock från e-slöjd.

Mönster: Eget, i 74/80, omgjort lite för att passa en smalis.

Upp: Att jag fick till en snygg fickvariant även på muddisar utan sidsöm:) Samt den fina lilafärgen.

1 kommentar:

Krimskrams sa...

Så snygga! Jag förstår inte riktigt hur du har fått till fickorna, men det ser jätteproffsigt ut. Väldigt fint med piraterna till de lila byxorna, den kombinationen hade jag aldrig kommit på!