07 januari 2008

En miljard nya bilder........

......känns det som.

Har inte uppdaterat på ett tag nu. Det mesta som syddes på sista tiden var julklappar och dom kunde jag ju inte blogga om. Sen var det julafton och annandagar och resor till svärföräldrar i sundsvall och strömsund. Och nu är man äntligen hemma igen och har läst en sisådär 150 blogginlägg och minst lika många inlägg i sytråden.
Jag kör en enkel variant och lägger allt i samma inlägg.
Och så naturligtvis så tjorvar bloggen så jag kör resten imorgon!

Jag vill dessutom passa på att säga ett stort TACK till min faster Kersti, som jag fick en provdocka av idag. Fick ett erbjudande av en av kvinnorna på sykursen om att köpa en av hennes billigt. Har velat om jag ska köpa den eller tryckramssetet först. Och idag när mina föräldrar hälsade på min faster så sa dom att dom hade en provdocka ståendes på vinden som jag kunde få, eftersom dom ändå hade tänkt kasta den. STORT TACK:)

Ida växer så det knakar så det behövs nya kläder. Storlek 80 cl, mönster eget. Velour från neanobelle, gammelrosa och brun mudd från ohlssons.

Mejas mamma ville ha en namnbody. Mönster eget i storlek 68 cl. Trikå från e-slöjd, mudd från ohlssons och velour från neanobelle.
Hampus poserar i sin julklapp. Ett par manchesterbyxor som jag tagit ett grundmönster av från ottobre och sen gjort lite skärningar på för att få ut från tyget. Sen fick han en huvtröja, även den mönster från ottobre, med dragkedja och en cool drake som jag tryckte. Storlek 122 cl, tyg från ohlssons stuvlådor.
Tröjan som Hampus fick i julklapp, mönstret är från grunden från ottobre, men jag har gjort raglanärm på det och fixat "tröja på tröja" effekt. Lite motvillig modell dock, han ville hellre spela "Bilar"-spelet som han fått till PS2;) Tyget till tröjan är julklappen från Neanobelle, tack så mycket:)

M fick oxå ett kaninset i julklapp. Kanintunikan var hon jätteförtjust i och pöstajtsen var mjuka.
Tyg från JnyDesign och Neanobelle. Eget mönster i storlek 98 cl.
M:s lillebror fick också ett kaninset. Tyg samma som ovan, mudden kommer från ohlssons. Mönster är eget i 68 cl. Lillebror får dock vänta med att agera modell, byxorna var ungefär 1 dm för långa i benen och bodyn 1 dm i grenen, han får växa till sig lite först:)

1 kommentar:

Jes sa...

Vilka fantastiska julklappar du gjort , allt är ju helt makalöst fint. Jag skulle oxå vilja ha en provdocka.