07 juli 2008

Troll i massor

Åh vad svårt. Jag förstod att den här frågan skulle komma, och egentligen vill jag inte svara på den, för då får jag inte länka till min blogg på fl. Men jag svarar, och så låter jag det stå ett tag, och så tar jag bort det sen.

Jag fick frågan om jag kunde tänka mig att sälja en bit av tyget. Och jag har väl egentligen bestämt mig för att inte sälja egentryckt tyg alls. Av flera anledningar, främst att jag känner att jag inte kan ta tillräckligt betalt för det jobb som görs, utan att det blir heligt snordyrt. Sen en annan aspekt som förvisso inte gäller just detta tryck eftersom jag snott mönstret rakt av, är att jag på dom tyger som jag framöver kommer trycka till viss del har designat en del mönster själv, och det känns lite som att jag om just dom iaf, vill vara ensam, eftersom jag hade tänkt försöka sälja färdiga plagg.


Nu äntligen har det blivit en massa fina troll:) Hade lite beslutsångest över färgval, men i avsaknad av röd färg så blev det till slut älsklingsfärgen brun. Jag har joxat på en massa och tyvärr blev det väl inte helt bra, men det beror mest på brist på tålamod;)
Tog mig till tåls och satte fast knappen med min prymtång, det gick bra, men jag måste nog banka fast den hårdare imorgon, nu var klockan för mycket för att hammaren skulle få åka fram. Sydde häromdagen ett par velourbyxor som kom att matcha perfekt iom mudden. Och ja, det är tillräckligt ljust än för att fota ute klockan 23.00 :) Däremot lite kallt att gå barfota i gräset:)

Material:
Turkos interlock från Jnydesign
Randig interlock från Jofotex
Limegrön velour från Textilcentrum i Uppsala
Limegrön mudd från Stoff och stil
Tryckknapp från Stoff och stil
Brun tryckfärg "dekaprint" från artistbutiken
Namnband och storlekslapp från minanamnband

Mönster: Mitt egna bodymönster i 68 cl, omgjort till tröja och muddbyxmönster i 68 cl, dock fick det bli en besparing längst ner för tyget räckte inte helt.

Upp: Att jag äntligen sytt ett plagg som jag tryckt med mina nya tryckgrejer:) Och att det blev så snyggt, och att det blev härliga färger tillsammans, velade först om grönt kantband.

Ner: Att jag inte hade nog med tålamod, så det är lite skuggor här och var där färgen kladdat av sig.

Summa summarum: Kanonkul att äntligen se ett egentryckt plagg färdigt, tyvärr(?) har jag minst 15 ideer till på vad jag vill trycka, och helst ska allting redan ha skett;)



22 kommentarer:

Thea sa...

Shit!!! Helt galet snyggt! Jag blir så imponerad och inspirerad!

hos oss på lilla backen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
hos oss på lilla backen sa...

Jag tog bort ett inlägg det blev så många stavfel ;) Jag är verkligen imponerad av dina fina tryck... jag vore tacksam för en beskrivning till mönstret på tröjan /mvh Linda

Liza sa...

Linda
tackar:)
Jag ska fixa beskrivningen där imorgon, eg borde jag ha fotat när jag sydde ihop just denna tröja, för den hade en fram och baksida och då är det lättare att se, men det hade jag inte tålamod till:) Ska klippa ut nåt vettigt imorgon och slänga ihop en tutorial.

Agneta sa...

Oj, vad snyggt! Trollen blev verkligen jättefina och ja, hela setet är jättefint!

Maz sa...

Oj, oj, oj vad kul! Verkligen jättefina troll!! Härligt att kunna trycka sina egna, unika tyger!

GOBLIgobli sa...

Helt fantastiskt fint!! Ser ju lika vältryckt ut som köpt!! Underbara färgkombon på setet.

Mimmi sa...

Håller med de andra. Underbaaaaaar! Supersyggt att matcha med randiga ärmar till det coola trycket.

Mamsen sa...

helt underbart fint

Anonym sa...

skitsnyggt!

Therese sa...

Tokfint!!!! Vad jag önskar att jag också hade sådana här screentryckar-grejor =)!!! Men jag får nöja mig med att kika in här då coh då!

Botilda sa...

Fantastiskt! Avis! Undrar om du trycker och säljer – en liten bit troll ;-) ???

Jenny sa...

Wow! Så snyggt det var!!! :-D

HugOlle sa...

Kan bara hålla med föregående taalre. Ser verkligen superproffsigt ut. Du inspirerar en verkligen till att pröva tryck! En helt ny värld öppnar sig då liksom... Skulle vara så bra om du - proffset - kunde göra en tryckbeskrivning så att en nybörjare kunde lära sig. :-D I mån av tid förståss...he he! Verkligen superduperfint!!!

LinSar sa...

Va imponerad jag blev.Kanon snyggt

Kånkarong sa...

Instämmer med alla andra, sååå läckert! Och som Botilda, om du kan tänka dig att trycka och sälja en bit så är jag helt klart spekulant!

Jes sa...

Trollen blev ju helt fantastiska!!! Va duktig du är. jättesnygg tröja

Anonym sa...

Alltså du och Thea är ju helt otroliga *ler*! Så himla fina tryck! Jag vill också. Men var sak har sin tid - just nu är det så fullt upp med annat. Är imponerad!

fante sa...

Ååååååh, vad fiiiiiiiiiiiiiiiiiint :-D

Carolina sa...

Wow, jag har knappt några ord. Hur fint som helst ;)

sygryn sa...

Wow, vad fint!!! Gillar verkligen trollen. Vad duktig du är!

OttoPippi sa...

Super, super, super!!!!