06 oktober 2008

Kanintröja no. 3


Först ut var ju denna tröja som kom till från fria händer. Sen gjorde jag en till likadan som hamnade på tradera. Efter det fick jag en beställning på en likadan fast med vanliga ärmar. Och det blev kanonfint. Jag hade fastnat i att bara göra raglanärm för att jag tyckte att det blev så snyggt, att jag hade glömt bort att även vanlig ärm är snyggt.

Mönster: Mitt eget i 86/92 cl.

Material: Kanintyg från Jnydesign, orange/vitt tyg från tradera, brun mudd från SoS.

Upp: Att denna tröja blev så poppis. Har en no. 4 oxå som är obloggad.

Ner: Att det orange/vitrandiga tyget är slut nu.

3 kommentarer:

Jes sa...

Snygg tröja härlig färgkombinaton

Anonym sa...

Vår tröja är en stor favorit, och vi får ofta kommentarer om den =)

Strömming sa...

Cool kombo!!