18 november 2011

Blöja och långkalsonger

Det börjar vara kallt här norröver, men ingen snö har vi fått än, mörkt och trist och känns inte alls som en månad kvar till jul:(

Sonen behövde iaf långkalsonger och då jag är helt frälst i ull ville jag ha det. Inga i hans storlek hittade jag i affären så jag beställde hem av myllymuksuts härligt mjuka merinoull.

Sydde overlocksömmarna på rätsidan så att dom inte skulle skava.

Mönster: tog mitt muddbyxemönster i 74/80, och smalnade av, sydde och provade på honom och sydde in lite till för att få dom tajta.




En till nattpocket blev det oxå, han har fått för sig vissa kvällar att vakna efter ett par timmar, och tycka att han tagit en tupplur, och så är han vaken 3 timmar till och vill ha en till vällingflaska, och det pallar inte blöjan, så då måste vi byta igen och då räcker inte nattblöjorna, men vad gör det, det är så kul att sy blöjor så det kvittar:)



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Fina!!
Borde också sy nattblöjor..

{K * Design} sa...

Hej!

Å vad roligt att du är tillbaka på banan :o) Men jag vet att det inte är lätt att hinna med allt.
Jättegullig gosse du har, och kläderna är ju allrid lika fina!