08 januari 2009

Segt på bloggen!

Nu har det varit segt på bloggen ett bra tag. Dels är min dator trasig IGEN och dels har jag passat på att vara ledig under jul.

Men nu kommer lite bilder, först ut är en velourdress som Jossan fick i julklapp, behöver jag säga att hon var lycklig över motivet? :)




Mönster: Mitt pöstajtsmönster i 74/80 på bredden och 92 på längden. Mitt vanliga tröjmönster, breddat och förlängt nertill. Storlek 86/92.

Material: Gul och cerise velour från mjuka tyger, vit velour från gömmorna, cerise mudd från ohlssons.




Upp: Hon blev överlycklig, Hello kitty är favoriten just nu! Setet passade kanon. Att applikationen blev superbra! Go totally stable!

Ner: Ärmarna blev snudd på korta, men det är lätt åtgärdat. Den cerise velouren fällde otroligt mycket. Att jag lyckades fylla i kittys nos helt.

8 kommentarer:

underbarn sa...

Nu tror jag att det funkar med mina kommentarer! :-) Superfina kläder! Förstår att hon är glad!

Y sa...

jätTesötT! gillade verkligen placeringen av applikatIonen. Vad är det med hello kitTy och alla småtjejer nu? mina tjejer är lika galna. Idag köptE min man strumpor med HK på. Lilla damens egna val.

Vindling sa...

Supersöt. Och en härlig färgkombination.

Doris_Assar sa...

Va fint! Jättesnyggt jobbat med applikationen *måste testa* :-)

Anna-Snoddas sa...

Jättefint! Underbar applikation! :)

Krimskrams sa...

Åh så härliga kläder, och vilken solig unge!

á Yeliqa sa...

Vilken härlig liten färgklick så här i vintermörkret. Applikationen blev ju jättefin och förstår att den blev väldigt uppskattad :)

Heilt spesiell sa...

Nydelig!Jeg elsker fargekombinasjonene!Herlig jenta di er:)