05 november 2008

Beställning

Eftersom mina symaskiner inte behagar uppföra sig ikväll så tar jag väl och bloggar om en beställning som jag skickade iväg i måndags istället. Man kan ju inte bli annat än glad när man tittar på livebilderna:)

E spanar in sina nya kläder, ena setet är redan på:)

Mönster: Mitt egenknåpade, här i 74 cl.

Material: Brun velour från hilco/nea nobelle, cerise mudd från ohlssons tyger.

Upp: Att detta set är så himlans tufft! Att jag redan hunnit få livebilder på henne:)

Ner: Hm, inget tror jag...
Mönster: Mitt vanliga raglanmönster i 74, det ena som vanligt, det andra som singoalla.

Material: Blommig interlock från Mgs tyger, randig interlock från eiser/tradera. Kanintyg från jnydesign, randig interlock från e-slöjd. Brun mudd från ohlssons.

Upp: Ny snygg färgkombo med kaninerna.

Ner: Slut blomtyg.

Mönster: Mitt eget på muddjeans. Storlek 74/80, men avsmalnat och avkortat litegrann.

Material: Jeanstyg och mudd från ohlssons.

Upp: Dom är så coola!! Och jag lyckades fodra dom vändsydda!! Tack Marine för en superbra teutorial! Utan den hade det aldrig gått!

Ner: Hm, inget. Lite bök med fodret, men inget att klaga över egentligen.

6 kommentarer:

OttoPippi sa...

Gud så snyggt! Jag som just sitter och funderar över att göra "långmuddade" plagg :-) :-)

Jes sa...

Va fina kläder!!! Jag förstår att den nya ägarinnan belv nöjd, det syns förövrigt på bilderna.

lilla hjärtat sa...

Jättefina kläder, jag gillar också de längre muddarna. Fina jeans, jag gör också de stickningarna vid fickan det blir så fin detalj.

Heilt spesiell sa...

Utrolig kule klær du lager.Kjempestilige farger og mønster sammen.Nei,dette var bare knalltøft!

LilleBus sa...

Jaa, såå fina kläder du har gjort!

Marie Frost sa...

Jag blev helt kär i muddbyxorna, de är ju bara såååå coola!