21 februari 2008

Hemlishemlis

Ny hemlisomgång, här kommer mina uppdaterade svar:)

Vilka färger gillar du? Knalliga färger, lime, turkos, brunt och orange är favoriterna just nu om det är till barn. Är det till mig själv gillar jag dova färger såsom brunt, rost, petrol, grönt.
Har du barn? Hur gammalt/gamla? Kön? Nej det har jag ej, men jag tar gärna emot unisexkläder i storlekarna 56-74 cl iaf:) Själv har jag storlek /3234 (fråga gärna om mått), runt huvudet är jag 53 cm.
Pojk och flickfärger eller unisex? Unisex

Retro eller inte? Retro så det sjunger om det:)
Vilka tyger syr du helst i? Velour, stretchfrotte, bomullstrikå och bomullsväv (lakansväv), viscose om det är till mig själv.
Är det några tyger du absolut inte gillar? syntetiska tyger, krossad velour, kamoflauge, döskallar, spets och ryschpysch gillar jag inte, och inte heller sådan genomskinliga tyger, vad dom nu heter. Inte puttenuttiga mönster (utom retro hjärtan)

Syr du helst till barn eller vuxna? Helst till barn
Syr du helst kläder/inredning/lapptäcke/övrigt? Kläder
Syr du helst utifrån ett färdigt mönster, beskrivning eller egenkonstruerat? Blir väldigt blandat, ofta ritar jag om ett befintligt mönster och jag använder sällan beskrivningar.
Köper du Ottobre, eller någon annan mönster/pysseltidning? Japp jag köper ottobre och har nr 1/06 fram till numret som är ute nu, (minus damnumret 06)

Hur länge har du sytt? Började sy dockkläder när jag var 9 år (är 24 nu), sen har jag mest sytt på syslöjden och så, i januari 06 tog jag upp syendet på allvar med barnkläder och sen har det bara rullat vidare.
Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Beror nog på vem man frågar, men mittimellan kanske?

Favoritgodis? hm, gillar inte mörk choklad och lakrits iaf, men jag är en typisk gott och blandat typ, gillar såna gelegodisar, sura nappar, gelehallon och så.
Musiksmak? Pop
Har du någon form för allergi? Livsmedel/djur/material? Nötter, jordnötter, (ej mandel), laktos (mjölk), nickel
SKA kanske tillägga att det finns hund i vårt hushåll så att jag inte skickar till nån som är kraftigt allergisk!


Annan hobby? Gillar att baka, samt laga mat och pyssla i trädgården.
Samlar du på något? tyg;)

Kaffe eller te? Inget av det faktist
Retro eller modernt? (samma sak just nu, kanske) Retro
Vintage/Romantiskt? Nja, inget av det.
Nytt eller doredo? både och
Plast eller naturmaterial? Naturmaterial
Pastell eller färgglatt? Färgglatt

Syr du bara med vanlig maskin eller har du även overlockmaskin? Har både overlock och vanlig.

Inga kommentarer: