21 februari 2008

Uggletröja, kanintröja och manchestermuddisar.

Jag äger den mest orginella Me & I tröjan iaf. (om ingen får för sig att härma mig;))
Min kompis säljer Me & I och sålde ut sin provkollektion, och den helt underbara uggletröjan hade hon bara i 98/104. Aningens länge att vänta tills den kan användas. Så jag sydde om den. Men kanintröjan kom först. Ritade av ett mönster i ottobre, med vanlig ärm och ritade om ärmen till raglan. Klippte ut. Skulle sen klippa ut delarna från uggletröjan, när jag inser att mönstret jag har ritat i 80! cl är lika brett som uggletröjan i 98/104!! Jag kollade raskt bröstvidden i storlek 80, tog det och la till 2 cm för rörelsevidd. Kanintröjan skulle först få bruna muddar, men jag hittade inte dom i dåläget, så jag tog inspiration av några medbloggare och tog eslöjd limegröna tyg. På uggletröjan har jag utnyttjat dom färdiga fållarna nertill och på ärmarna. På kanintröjan fållade jag nederkanten med flatlocksöm.
Till det hela blev det ett par manchestermuddisar, väldigt enkla i 80 cl efter mitt eget muddbyxemönster. Stickade ner sömsmånen på muddarna.


Inga kommentarer: